تبلیغات X
تلویزیون سامسونگ
قیمت آیفون
دیجی بروز
خدمات پرداخت ارزی
دانلود نمونه پروپوزال
فروشگاه های اینترنتی
hp6420 اپیلاتور فیلیپس مدل
خرید اتو مو
ادکلن ساندرا مردانه
بل جاردین
ادکلن شیخ 70
ادکلن نانسی صورتی
خريد ژل ابرو
کریولاین
ادکلن ایفوریا
خرید قیچی
فروشگاه آنلاین
ادکلن جگوار آبی
جگوار آبی
ادکلن دیزل
ادکلن 212 طلایی
ریمل اترنتی
خرید ادکلن لالیک
کرم پودر مک
نایت ویش
lv9 ماشین ریش تراش پاناسونیک
دوره اسکین کر
فروش قهوه گانودرما
طراحی وب سایت
طراحی سایت شرکتی
طراحی سایت فروشگاهی
سئو سایت
آنالیز رایگان سئو سایت
آموزش برنامه نویسی اندروید
دستبند سیارات
پروژه آماده افتر افکت
پروژه آماده پریمیر
موشن گرافیک آماده
کوین ترودو
فروشگاه اینترنتی
دستگاه تسمه کش
پیتزاچی
اکو البرز
گروه صنعتی آلومتک
طراحی سایت وردپرس تهران _ وب30
طراحی سایت در مازندران و آمل - آماردوب
ویلا با شرایط اقساطی در شمال
اجاره و رزرو اقامتگاه کارناوال
خدمات تخصصی سئو بصورت تضمینی


تبلیغات X



پیشنهادهایی برای استفاده از Story در کسب‌و‌کار

social Media Tips

پیشنهادهایی برای استفاده از Story در کسب‌و‌کار

در این مطلب سعی می‌کنم کمی از کارکردهای Story اینستاگرام برای کسب‌و‌کارها بگویم. به نظرم اگر فردی به دنبال استفاده‌ی تجاری و حرفه‌ای از اینستاگرام و بازاریابی در اینستاگرام است، با مفاهیم پایه‌ای و نحوه‎ی کار با امکانات مختلف اینستاگرام آشنایی دارد. اما اگر شما تاکنون با اینستاگرام کار نکرده‌اید، به سایت فارنت و مطلبش در مورد آموزش کامل Stories در اینستاگرام مراجعه کنید تا با چگونگی استفاده از استوری آشنا شوید.

جو حاکم بر Story، یک جو دوستانه و بسیار صمیمانه‌تر از پست‌های عادی اینستاگرام است و حریم شخصی در آن کمرنگ‌تر است و رابطه با مخاطب، نزدیک‌تر و دوستانه‌تر می‌شود.

بر خلاف پست‌های عادی اینستاگرام که توصیه شده از کیفیت خوبی برخوردار باشند، نیازی به استفاده از عکس‌ و فیلم حرفه‌ای در استوری نیست. و همانطور که می‌دانید، استوری‌ها پس از ۲۴ ساعت به صورت خودکار پاک می‌شوند.

بهتر است در Story از پشت صحنه کسب‌وکارمان مطلب بگذاریم. از اتفاقات روزمره‌ی کسب‌وکارمان عکس و فیلم بگذاریم.

مثلا:

  • اگر تولد یکی از همکاران‌مان است.

  • اگر مشتری وفاداری به ما مراجعه می‌کند.

  • حتی اگر نهار امروز دیزی داریم.

  • اگر فرآیند کارمان سری و محرمانه نیست و می‌توانیم به دیگران نشانش دهیم.

  • اگر گربه‌ای در خیابان محل کارمان است که به او غذا می‌دهیم.

  • اگر پست‌چی مهربانی داریم و امروز برایمان نامه آورده است و …،

تمامی موارد فوق می‌تواند محتوایی عالی برای Story اکانت شما در اینستاگرام تامین کند. ایده و خلاقیت بسیار زیادی می‌توان اجرا کرد و فقط باید دقت کرد که کار نسجیده‌ای انجام نداد که باعث لطمه به اعتبار ما شود. همچنین این را هم در نظر داشته باشید که هر چیز بامزه‌ای که بی‌دلیل تکرار شود، بی‌مزه می‌شود!

پیشنهادی در تجارت مطرح است با عنوان: درخواست‌های کوچک.

بدین معنی که بهتر است مخاطبمان را با انبوهی از درخواست‌ها مواجه نکنیم، و درخواست‌های خود را مرحله به مرحله مطرح کنیم. برای همین است که مثلا در فروشگاه‌های اینترنتی حرفه‌ای، مشخصات شما را به صورت یکجا و در یک مرحله دریافت نمی‌کنند. تقسیم کردن درخواست‌های بزرگ به چند درخواست کوچک، احتمال همکاری مخاطبمان با ما را افزایش می‌دهد. حالا ربطش به استوری چیست؟! این است که مخاطب ما شاید برای دیدن فیلم ۶۰ ثانیه‌ای در پست‌های عادی وقت نگذارد، اما ۴ فیلم ۱۵ ثانیه‌ای را در Story تماشا کند.

در دادن اطلاعات و آموزش‌های کوتاه در ویدئوهای ۱۵ ثانیه‌ای اینستاگرام، خساست به خرج ندهید.

یکی از مواردی که رعایتش در اینستاگرام بسیار حیاتی به شمار می‌رود این است که مخاطبانمان را درگیر محتوای خود کنیم. یعنی آنها را ترغیب کنیم که محتوای ما را لایک کنند، کامنت بگذارند و یا ما را به دیگران معرفی کنند و… / اما استوری یک ویژگی دارد عالی دارد: ویژگی رفتن به پیغام‌های خصوصی (پیغام‌های دایرکت) مخاطب. بهتر است محتوای استوری را به نحوی انتخاب کنیم که مخاطب ما با Reply کردن استوری، به ما جواب بدهد و یا نظر خودش را ارائه کند. در این‌صورت، هم اکانت ما وارد دایرکت او می‌شود و برای مدت زمان بیشتری به یادش می‌مانیم و جلوی چشمش خواهیم بود، و هم اینکه یکبار در فعالیت ما مشارکت کرده و دستش راه افتاده!، پس راحت‌تر در سایر محتوای ما مشارکت می‌کند.

برخی مواقع خبر مهمی دارید، محصول جدیدی آورده‌اید، تصمیم گرفته‌اید که یک فروش ویژه برای مدت بسیار محدود برقرار کنید، یک کوپن تخفیف با مدت اعتبار کوتاه معرفی کنید و … و فرصتی و یا حتی دلیلی برای طراحی گرافیکی پست مربوط به آن ندارید، در این حالت، استوری بهترین محل برای انتشار آن است.

همچین در Story می‌توانید کارکرد یک محصول را نشان دهید. در حین کار از آن محصول عکس یا فیلم بگیرید و توضیح کوتاهی در مورد آن بدهید. آموزش‌های مختلفی را برای مخاطب‌های خودتان منتشر کنید.

شما اگر روزی بیشتر از ۲ تا ۳ پست عادی در اینستاگرام منتشر کنید، احتمالا به عنوان مزاحم شناخته می‌شوید و آنفالو خواهید شد. اما استوری این حساسیت را ندارد، ولی بهتر است استوری گذاشتن را نیز ار حد نگذرانید.

این را هم در نظر داشته باشید که شما شاید هر روز محتوایی نداشته باشید که در اینستاگرام‌تان قرار دهید. قاعدتا تا هر وقت محتوایی منتشر نکنید، دیده هم نمی‌شوید. اما خوبی Story این است که همیشه نام‌تان در بالای اکانت فالورهایتان دیده می‌شود، حتی اگر استوری شما را باز نکنند و تماشا نکنند.

نکته‌ی پایانی این مطلب:

اگر قصد شما بازاریابی در اینستاگرام است، جه در پست‌های عادی و چه در استوری، یک درخواست از فالورهایتان داشته باشید. به این درخواست، Call To Action و یا CTA و دعوت به اقدام می‌گویند، که حتما جداگانه در موردش صحبت می‌کنم. دعوت به اقدام می‌تواند این باشد که از فالورهایتان بخواهید که لایک کند، نظر دهند، به سایت‌تان مراجعه کنند، بروند و مقاله‌ی خاصی را دانلود کنند و … / چیزی که مهم است این است که این درخواست‌ها نیز مرتبط با محتوایی باشد که منتشر کرده‌اید. به جای اینکه فقط دنبال افزایش مشارکت فالورها باشید، سعی کنید پاسخ‌های آنها را تحلیل کنید تا بتوانید خدمات و محصولات بهتری به آنها ارائه نمایید.

کارکردهای Story اینستاگرام فقط موارد فوق نیست. به زودی در مطلب دیگری در مورد سایر کارکردهایش صحبت می‌کنم. فقط برای نمونه، چند مورد از Story هایی که در اکانت اینستاگرام سایت تکنولایف قرار دادیم را برایتان نمایش می‌دهم:

منبع:اینجا

+ نوشته شده در چهارشنبه 10 بهمن 1397ساعت 3:28 توسط allen wessinger | | تعداد بازدید : 58