تبلیغات X
تلویزیون سامسونگ
قیمت آیفون
دیجی بروز
قطعات گیربکس
خدمات پرداخت ارزی
دانلود نمونه پروپوزال
طراحی وب سایت
طراحی سایت شرکتی
طراحی سایت فروشگاهی
سئو سایت
پروژه آماده افتر افکت
پروژه آماده پریمیر
موشن گرافیک آماده
دوره اسکین کر
فروشگاه اینترنتی
اجاره و رزرو اقامتگاه کارناوال
طراحی سایت
سئو در اصفهان سئو وب ایران
چاپ سربرگ
کافه لوکال ولنجک
دستگاه تسمه کش
کد تخفیف رایگان فروشگاه های اینترنتی
الگو خیاطی
پشتیبانی وردپرس
مرجع کوپن و کد تخفیف فروشگاه اینترنتی
وارد کننده پخش عمده لیست قیمت خرید لوازم جانبی کامپیوتر شبکه و لوازم جانبی موبایل در تهران دی نت
معاملات الگوریتمی
فروشگاه اینترنتی تاپ جی بی
قطعات اصلی کامپیوتر قیمت خرید قطعات اصلی پردازنده اینتل ای ام دی مادربرد رم کامپیوتر هارد دیسک کارت گرافیک حافظه SSD پاور کیس اوستا آی تی ایسوس ازراک گیگابایت ام اس آی بایوستار
مستر چرخ




تبلیغات X



نقش شرکتهای واسطه تجاری در رشد صادرات شرکتهای کوچک

social Media Tips

نقش شرکتهای واسطه تجاری در رشد صادرات شرکتهای کوچک

یک کارگاه تولیدی لباس و یا کفش را در ایران در نظر بگیرید. این کارگاه معمولا از بنیان گذار که در زمینه تولید این کالا متخصص است و چند نفر کارگر ماهر تشکیل شده است. این کارگاه حتی برای کارهای مالی خود نیز اقدام به استخدام حسابدار به صورت نیمه وقت می نماید تا در هزینه ها صرفه جویی کند. کارهای مربوط به فروش و بازاریابی نیز معمولا توسط صاحب کارگاه انجام می شود. حال در نظر بگیرید که این کارگاه برای تکمیل ظرفیت تولیدی خود، نیاز به صادرات و فروش محصول در بازارهای خارجی دارد. برای صدور محصول تولیدی به یک بازار ناشناخته، نیاز به بکارگیری تیم ورزیده و متخصص است. این تیم باید در ابتدا با استخدام مدیر فروش حرفه ای و بازاریابهای مسلط به بازار کشور هدف، دست به تحقیقات بازار، نیاز سنجی مصرف کننده ها در آن کشور، تبلیغات و ایجاد شبکه توزیع و فروش در آن کشور نماید. اینکار مستلزم صرف زمان و هزینه بسیار بالایی است که از عهده کارگاه کوچک تولیدی در ایران برنمی آید. همینطور فروش کالا در بازار خارجی نیاز به برندینگ و نشان تجاری شناخته شده برای مردم در کشور هدف دارد.

در اصل بسیاری از شرکتهای ایرانی با داشتن مازاد ظرفیت تولیدی، به دلیل مشکلات بالا قادر به استفاده از این ظرفیت برای صدور کالا به خارج از کشور نیستند. در اینجا نقش شرکتهای واسطه تجاری بیشتر مشخص می گردد. این شرکتها به جای سرمایه گذاری در زمینه تولید کالا،نسبت به ایجاد شبکه فروش، تبلیغات و ایجاد برند در یک بازار خاص می پردازند و برای تامین کالا از شرکتهای کوچک تولیدی که در سراسر دنیا وجود دارد استفاده می کنند.

به همین دلیل است که شما می بینید در کشورهایی مثل تایوان، چین، هنگ کنگ و یا هند و سریلانکا، صدها هزار کارگاه کوچک فعالیت می کنند که محصولات خود را در همه جای دنیا به فروش می رسانند. اما متاسفانه در ایران، به دلیل اتکای کشور به درآمدهای نفتی، شرکتهای واسطه تجاری به صورت معکوس عمل می نمایند. در اصل چنین خدماتی را در بازار ایران برای شرکتهای خارجی انجام می شود که تنها به واردات کالا رو می آورند. شرکتهای واسطه تجاری خارجی نیز، به دلیل ناشناخته بودن فضای صنعت و کسب و کار ایران، شناخت درستی از تولید کننده های ایرانی ندارند.

اما در این زمینه چه باید کرد. بهترین راه حل، کمک هدفمند دولت به توسعه صادرات شرکتهای کوچک است. این کمکها می تواند از طریق برگزازی نمایشگاههای صنعتی برای شرکتهای کوچک در داخل ایران و دعوت از شرکتهای تجاری متخصص خارجی برای شرکت در آنها انجام گردد. همچنین،با پرداخت هزینه و کمک به شرکتهای تولید کننده کوچک، برای نمایش محصولات خود در کشورهای دیگر نیز به نحو چشمگیری باعث پیشرفت در این حوزه خواهد شد. علاوه بر آن، می توان با اعطای معافیتهای مالیاتی و وامهای کم بهره به شرکتهای کوچک صادر کننده و یا حذف عوارض پرداختی برای ورود مواد اولیه مورد نیاز شرکتهای صادر کننده کالا در غالب جوایز صادراتی، کمک شایانی در این حوزه انجام داد. سفارتخانه های کشور ما نیز می توانند با استخدام مدیر بازرگانی توانمند و محلی در کشور های مورد نظر، نسبت به برقراری ارتباط میان شرکتهای تجاری خارجی یا شرکتهای کوچک تولیدی در ایران اقدام نمایند. کاری که هم اکنون سفارتخانه های کره ، چین، ترکیه و هند در کشور ما انجام می شود.

به این ترتیب شرکتهای تولید کننده کوچک و شرکتهای دانش بنیان ایرانی نیز می توانند همپای شرکتهای مشابه چینی و هندی در بازارهای سراسر دنیا حضور یافته و ضمن افزایش تولید و بکارگیری حداکثر ظرفیت خود، به حل معضل اشتغال که از بزرگترین مشکلات حال حاضر کشور است کمک نمایند.

+ نوشته شده در چهارشنبه 8 خرداد 1398ساعت 2:16 توسط allen wessinger | | تعداد بازدید : 75